Известие

Collapse
No announcement yet.

Почистване фаровете на GTV

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Почистване фаровете на GTV

    Откакто сложих ксенон, забелязвам, че лупите са бая прашни и седят бели като мляко. Един хубав слънчев ден с колегата Доко запретнахме ръкави да почистим фаровете на GTV-тата си. След почистването резултатър беше наистина покъртителен. фаровете светеха много по-добре изпод почистените и полирани до блясък лупи, рефлектори и стъкла. Процедурата е сравнително лесна. Фара се сваля за не повече от 10 мин. заедно с пластмасовата коричка под капака. Единствено след монтажа им се налага да се регулират наново. Затова ви съветвам да не бързате с монтажа на корите.
    Понеже времето навън не беше много приветливо, тук не съм показал как се сваля самия фар. Но не е никаква философия. Изключват се трите кабела - на 2-те крушки и на машинката. Развиват се двата болта и гайката, които държат фара и той излиза. Елементарно.
    Ето и снимка от Интернет, на която съм показал как се свалят корите и къде са болтовете на фаровете:

    Корите се свалят като се развият тези болтове с кръстата отвертка:



    А фаровете - като се развият тези 3 болта с глухо ключе 10:



    Прибирате 2-та фара на топло, развивате 2-те крушки и изчаквате 1 час да се темперират (ако е зима).
    Това защото гадостта, с която е залепено стъклото е много втвърдена от студа и може да го пукнете по време на отлепването.

    Та първо се разкопчават 3-те скоби, които държат стъклото:







    С 1 или 2 отверки и макетно ножче се повдига стъклото съвсееем внимателно и се разлепя/реже гадорията, подобна на маджун или дъвка. Всичко това МНООООГО внимателно да не спраскате стъклото.







    С макетното ножче се изрязва дъвката около ушите на рефлектора, за да го извадим навън:









    Да не пропуснете и долния щифт!



    Така големия рефлектор е свален. Следва вътрешния рефлектор, на който е монтирана лупата:





    Това е вътрешния рефлектор с лупата:



    Махат се задните маншончета над крушките за късите и дългите светлини:





    Развива се винта, който движи рефлектора наляво/надясно, с помощта на глухо ключе 10. При мен неможеше да стане от врътката, защото от годинките се беше спекла. След като го отворих се оправя с малко WD-40 и масълце



    Откача се кукичката на моторчето, за вертикално отклонение:



    Откача се ябълката на третата точка, на която се държи рефлектора (долу в средата). Малко е трудничко, нужна е помощ с голяма права отверка и малко сила... И рефлектора е вън.



    Развиват се трите гайки, които държат лупата с рефлектора й:





    Ето колко е "чиста" лупата:





    Почиства се идеално корпуса на фара със спирт и се смазват с масълце 3-те ябълки, които държат задния рефлектор, винта на хоризонталното отклонение и стержина на мотора за вертикално отклонение.



    Всички лупи и рефлектори се забърсват с кърпа от микрофибър или кърпичка за очила. Съвсем на сухо! Не се използват никакви препарати! Овреждат на секундата огледалното покритие на рефлекторите!!!
    Слага се силикон за автомобилни стъкла по ръба, където ляга предното стъкло. Не забравяйте предварително да го почистите и него до блясък.



    Щракат се скобите, и се слага силикон, където има все още ралъци:



    Следва монтаж, настройка по двете оси на всеки фар. Препоръчвам с предназначената за тази цел апаратура. И това е всичко!

    Успех на всички!
    Last edited by b_angelov; d.m.y г., 17:03.
    Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
    Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

  • #2
    Евала!!! Браво за хубавия материал!!!

    В един момент ще ги съберем всичките теми със снимките в една тема, отделна ВАЖНА, за да се виждат лесно от нуждаещите се!!!

    Браво!!!
    Alfa Romeo Spider 2.0 16V Twin Spark 155hp '00 Lusso

    Comment


    • #3
      Евала и от мен колега Браво....!!
      Ако всеки пускаше такива подробни ще да е.........???
      Alfa romeo GTVex
      Alfa romeo 159 08"16V JTDmex
      Audi A6 Avant 09" 3.0 TDI S-line Quattro
      Аudi A3 1.8 20V 02"

      Comment


      • #4
        Според мен, не трябва дя се забъсват с кърпа, защото има голяма вероятност да се излюши рефлекторът, особенно, ако е на повече години. При мен така се получи. По възможност водата да е дестилирана, защото обикновенната оставя петна от варовик.
        Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
        Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
        Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
        sigpic

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
          Според мен, не трябва дя се забъсват с кърпа, защото има голяма вероятност да се излюши рефлекторът, особенно, ако е на повече години. При мен така се получи. По възможност водата да е дестилирана, защото обикновенната оставя петна от варовик.
          Груба кърпа в никакъв случай. Аз използвах кърпичка за очила. Много мека и фина. Наистина, ако търкате повечко покритието пада. Пробвах го в един скрит ъгъл. Дори и с дъх да лъхна ме е страх, с десцилирана вода - също.
          Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
          Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

          Comment


          • #6
            В никакъв случай не забъсвайте с каквото и да било средния, полирания рефлектор. Той се плакне на силна струя вода и се оставя да изсъхне, но на вентилатор или на нещо др., а външното стъкло най-добре с емайл паста. Всички ме знаят, що за човек съм евала на b_angelov него си го знам той още в началото така си тръгна със снимковия материал , но това упражнение го минавах още като взех GTV-то на времето. Та отново казвам НЕ ЗАБЪРСВАЙТЕ С АБСОЛЮТНО НИЩО СРЕДНИЯ РЕФЛЕКТОР!!!
            "Свини! Вечно ли искате да живеете?!" Фридрих Велики — 1757 г.
            sigpic

            Comment


            • #7
              А и още нещо - гледам, че е писал (нищо лично Ангелов) да се забършат лупите - НЕЕЕЕЕЕЕ! Голяма грешка! Лупите трябва да са си опушени!!! Тва си е фабрично и спомага за разпространението на светлината. Усилва фотона!!
              "Свини! Вечно ли искате да живеете?!" Фридрих Велики — 1757 г.
              sigpic

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от leshoiad Покажи съобщение
                А и още нещо - гледам, че е писал (нищо лично Ангелов) да се забършат лупите - НЕЕЕЕЕЕЕ! Голяма грешка! Лупите трябва да са си опушени!!! Тва си е фабрично и спомага за разпространението на светлината. Усилва фотона!!
                Ами аз мойте лупи след като ги лъснах, взех да виждам пътя..... стори ми се прахоляк.....ба ли.....

                п.с. а с ксенона вече нещата са коренно различни, че даже и на дългите хакнах

                Comment


                • #9
                  За ксенон не знам!!!
                  "Свини! Вечно ли искате да живеете?!" Фридрих Велики — 1757 г.
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Да, наистина Жоре, чиста мръсотия ми се стори мизерията по тях. Ако бяха опушени нямаше ли да си стои опушеното по стъклото след забърсване?
                    Все пак ми се струваше, че яко спира светлината. Сега наистина виждам много, МНОГО по-добре. А за рефлектора си напълно прав. Ако се забърсва - съвсеем нежно с нежна кърпичка за очила (съвсем чиста и съвсем нова), или под водна струя, ама тогава няма ли да остане на капки от варовика?

                    ПП. Как върви мисията Войнико? Трепеш ли лошите?
                    Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                    Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                    Comment


                    • #11
                      За това казах после на вентилатор или на струя въздух няква, а мисията върви остават още 2 месеца и съм в БГ! Айде късмет на всички!!!
                      "Свини! Вечно ли искате да живеете?!" Фридрих Велики — 1757 г.
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от leshoiad Покажи съобщение
                        За това казах после на вентилатор или на струя въздух няква, а мисията върви остават още 2 месеца и съм в БГ! Айде късмет на всички!!!
                        Дръж фронта и да се върнеш жив и здрав ей!!!!

                        Успех!!!
                        Alfa Romeo Spider 2.0 16V Twin Spark 155hp '00 Lusso

                        Comment


                        • #13
                          Благодаря за пожеланията на всички!!!
                          "Свини! Вечно ли искате да живеете?!" Фридрих Велики — 1757 г.
                          sigpic

                          Comment

                          Working...
                          X